Pierwszą cechą sukcesu tokenizacji jest
TWÓJ BIZNES

Tokenizacja, wejście web 3.0 czy inna definicja zgodną z doktryną, z której się wywodzisz. Zależna jest w pierwszej kolejności od tego jak poukładany jest Twój biznes. Więc na wstępie zadajmy sobie pytanie:

  1. Czy Twój produkt/usługa/rozwiązanie ma realne zapotrzebowanie wśród klientów?
  2. Czy ma on potencjał na skalowanie?
  3. Czy masz biznesplan?
  4. Czy masz zbudowany profil Twojego docelowego klienta i listę magicznych sztuczek, które zhackują jego podświadomość?
  5. Czy finansowo wychodzisz na tym dobrze?
  6. A innowacje? Czy pochłonięcie rynku Twoją innowacją jest realnie możliwe?

Odhaczone? Teraz zabieram Cię dalej. Mam biznes, token i co dalej? To w dużej mierze zależy od tego, do czego służyć będzie Twój token. Niemniej tokeny z założenia są inwestowalne, ich przewagą jest łatwa i szybka zbywalność na giełdzie.

Żeby to miało miejsce za Twoim projektem musi iść społeczność. Społeczność, która kupuje i ta, która sprzedaje.

Społeczności w tokenizacji

A więc kolejnym krokiem do sukcesu jest zbudowanie społeczności. Tutaj w pierwszej kolejności należy się zastanowić na jakiej społeczności Ci zależy. Na świeżym nabytku rynku krypto, który zarazisz swoją innowacją, na ludziach którzy patrzą długoterminowo na swój kapitał, czy na wysokich dziennych wolumenach obrotu na tokenie?

Tu mamy jeden haczyk. Bez względu jaka to jest społeczność łączy ich jeden wspólny mianownik: wszyscy oni chcą zarobić na inwestycji w Twój token.

Co zrobić żeby token rósł i dalej się rozwijał?

I tym samym przechodzimy do kolejnego punktu przybliżającego Cię do sukcesu: działań i założeń tokena, marketingu i produktu, które będą powodować wzrost wartości Twojego tokena. Twój token może być silnie deflacyjny i przy jednoczesnym wygenerowaniu silnego popytu jego wartość będzie rosła. Do samego produktu może zostać wdrożony staking w zamian za dostęp do niego, nagrody, co Ci tylko przyjdzie do głowy (przy jednoczesnym zawsze! popycie na to rozwiązanie ze strony Twoich klientów).

Rozwiązań jest jak gwiazd na niebie. A nie wszystkie widać gołym okiem. Jednak wszystkie one mają swoje koszta i skutki, krótko-długo terminowe.

Zaczynając od twardych danych i na nich kończąc. Licząc na sukces swojego tokena, musisz przyłożyć się do jego ekonomii, a mówiąc naszym slangiem tokenomii. Dobra tokenomia jest koroną całego przedsięwzięcia. Dzięki niej wiesz co robić i wiesz co się stanie kiedy wykonasz działanie. Twój biznes staje się mierzalny. A konsekwentnie realizując strategię biznesową i marketingową wartość tokena będzie rosła.

Tak z naszego punktu widzenia. Wdrożenie tokena do biznesu, który traktujemy inwestycyjnie i gramy na jego wzrost, wymaga spojrzenia z lotu ptaka na produkt, na całą firmę operacyjnie i finansowo, na marketing, na komunikację zewnętrzną i cały PR. Nie zniechęcamy… :) A budujemy w Tobie pewność, że dasz radę. Bo wiedząc to wszystko na starcie masz tę przewagę do sukcesu. Że możesz mieć plan.

  • 4,1 min read

    Najprościej ujmując to złożone zjawisko to jest kolejna iteracją wcielenia internetu w nasze życia po web 1.0 i web. 2.0. Możemy sobie go wyobrazić jako cyfrowy wszechświat, gdzie granica między światem realnym, a wirtualnym zaczyna się zacierać.

    Najprościej ujmując to złożone zjawisko to jest kolejna iteracją wcielenia internetu w nasze życia po web 1.0 i web. 2.0. Możemy sobie go wyobrazić jako cyfrowy wszechświat, gdzie granica między światem realnym, a wirtualnym zaczyna się zacierać.

  • 5,4 min read

    Uniwersalny przepis na tokenomię nie istnieje. Zastosowane rozwiązania powinny jasno wynikać z fundamentów Twojego projektu. Zamiast tego często są bezkrytycznie kopiowane od innych...

    Uniwersalny przepis na tokenomię nie istnieje. Zastosowane rozwiązania powinny jasno wynikać z fundamentów Twojego projektu. Zamiast tego często są bezkrytycznie kopiowane od innych...

  • 3,5 min read

    Pozyskanie kapitału poprzez Initial Coin Offering nie jest takie proste, jak by się mogło wydawać. Twój token zostanie już z Tobą na zawsze i stanie się integralną częścią Twojego biznesu. Dlatego warto chwilę zastanowić się, czy własne ICO na pewno jest dobrym pomysłem.

    Pozyskanie kapitału poprzez Initial Coin Offering nie jest takie proste, jak by się mogło wydawać. Twój token zostanie już z Tobą na zawsze i stanie się integralną częścią Twojego biznesu. Dlatego warto chwilę zastanowić się, czy własne ICO na pewno jest dobrym pomysłem.